DVPP: Jak na informatiku?

Katedra informatiky PřF UJEP ve spolupráci s CCV PF UJEP, SVČ Most, Statutárním městem Most (MAP Mostecko) a Krajškým úřadem Ústeckého kraje (projekt iKAP 2A) pořádá v Akademickém roce 2021/2022 DVPP kurzy pro pedagogické pracovníky regionálního školství v rámci nově zavedené revize RVP v oblasti oboru Informatika.

kontakt na organizátora: jan.krejci@ujep.cz

termín 1. středa (14-19) 2. středa (14-19) 3. středa (14-19) víkend (sobota 9-14)
co 1. stupeň 2. stupeň 2. stupeň 1. stupeň
kde CPTO UJEP (místnost 7.06) CPTO UJEP (místnost 7.06) SVČ Most (TK iKAP) SVČ Most (TK iKAP)
říjen 2021 6.10.2021 13.10.2021 20.10.2021 16.10.2021
listopad 2021 3.11.2021 10.11.2021 17.11.2021 (9-14) 13.11.2021
prosinec 2021 1.12.2021 8.12.2021 15.12.2021 18.12.2021
leden 2022 5.1.2022 12.1.2022 19.1.2022 22.1.2022
únor 2022 2.2.2022 9.2.2022 16.2.2022 12.2.2022
březen 2022 2.3.2022 9.3.2022 16.3.2022 12.3.2022
duben 2022 6.4.2022 13.4.2022 20.4.2022 9.4.2022
květen 2022 4.5.2022 11.5.2022 18.5.2022 14.5.2022

Odkazy

Hodinová dotace na 1. stupni

A ještě něco, školy si vykládají poznámku k informatice v RUP špatně. Cituji:

„vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Informatika je realizován minimálně ve čtvrtém a pátém ročníku a ve všech ročnících 2. stupně základního vzdělávání“

Výklad: o přidělení časové dotace rozhoduje škola, neznamená to 1 hod na ročník, i když to se nabízí jako nejjednodušší řešení, může to být 0,5 hod. na ročník, nebo může jít o integraci, kdy nějakou část časové dotace (třeba tu 0,5 hod.) informatiky přidělím jinému oboru a realizuji informatická témata tam (třeba v Člověk a jeho svět, v češtině, matice…). Těch možností je více.

Daniela Růžičková
garantka vzdělávací oblasti informatika a ICT
E-mail: daniela.ruzickova@npi.cz
www.npi.cz

díky za reakci! A taky děkuju za slaměného panáka 😉 s dětmi sedícími za počítačem/tabletem/BYOD. Hned je totiž jasné, že si budeme rozumět. Ani já, ani ICT panel/NPI, a myslím, že ani většina členů JŠI, si takhle informatiku (zvlášť tu „novou“) na prvním stupni nepředstavuje.
Nějakou práci s technikou RVP vyžaduje, ale určitě ne v modelu „sedím u PC“. A co do myšlení se toho dá hodně předpřipravit unplugged, a se „zařízením“ už jen sklidíme ovoce. Nakolik stíhám sledovat, tak přední didaktici informatiky na ZŠ kladou velký důraz na ledasco jiného, než nějaké programátorské výkony (mimochodem, čtěte v RVP i „charakteristiku“, takovou tu úvodní slohovku, to taky napoví, nakolik se očekává výuka s displejem).
A z druhé strany přibývají pokusy o techniku, která by byla s alternativními koncepty v souladu (vím třeba o https://qubs.toys/).

Dan Lesner
JSI