Katedra informatiky PřF UJEP ve spolupráci s CCV PF UJEP, SVČ Most, Statutárním městem Most (MAP Mostecko) a Krajškým úřadem Ústeckého kraje (projekt iKAP 2A) pořádá v Akademickém roce 2021/2022 DVPP kurzy pro pedagogické pracovníky regionálního školství v rámci nově zavedené revize RVP v oblasti oboru Informatika.
kontakt na organizátora: jan.krejci@ujep.cz
termín | 1. středa (14-19) | 2. středa (14-19) | 3. středa (14-19) | víkend (sobota 9-14) |
---|---|---|---|---|
co | 1. stupeň | 2. stupeň | 2. stupeň | 1. stupeň |
kde | CPTO UJEP (místnost 7.06) | CPTO UJEP (místnost 7.06) | SVČ Most (TK iKAP) | SVČ Most (TK iKAP) |
říjen 2021 | 6.10.2021 | 13.10.2021 | 20.10.2021 | 16.10.2021 |
listopad 2021 | 3.11.2021 | 10.11.2021 | 17.11.2021 (9-14) | 13.11.2021 |
prosinec 2021 | 1.12.2021 | 8.12.2021 | 15.12.2021 | 18.12.2021 |
leden 2022 | 5.1.2022 | 12.1.2022 | 19.1.2022 | 22.1.2022 |
únor 2022 | 2.2.2022 | 9.2.2022 | 16.2.2022 | 12.2.2022 |
březen 2022 | 2.3.2022 | 9.3.2022 | 16.3.2022 | 12.3.2022 |
duben 2022 | 6.4.2022 | 13.4.2022 | 20.4.2022 | 9.4.2022 |
květen 2022 | 4.5.2022 | 11.5.2022 | 18.5.2022 | 14.5.2022 |
Hodinová dotace na 1. stupni
A ještě něco, školy si vykládají poznámku k informatice v RUP špatně. Cituji:
„vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Informatika je realizován minimálně ve čtvrtém a pátém ročníku a ve všech ročnících 2. stupně základního vzdělávání“
Výklad: o přidělení časové dotace rozhoduje škola, neznamená to 1 hod na ročník, i když to se nabízí jako nejjednodušší řešení, může to být 0,5 hod. na ročník, nebo může jít o integraci, kdy nějakou část časové dotace (třeba tu 0,5 hod.) informatiky přidělím jinému oboru a realizuji informatická témata tam (třeba v Člověk a jeho svět, v češtině, matice…). Těch možností je více.
Daniela Růžičková
garantka vzdělávací oblasti informatika a ICT
E-mail: daniela.ruzickova@npi.cz
www.npi.cz
díky za reakci! A taky děkuju za slaměného panáka 😉 s dětmi sedícími za počítačem/tabletem/BYOD. Hned je totiž jasné, že si budeme rozumět. Ani já, ani ICT panel/NPI, a myslím, že ani většina členů JŠI, si takhle informatiku (zvlášť tu „novou“) na prvním stupni nepředstavuje.
Nějakou práci s technikou RVP vyžaduje, ale určitě ne v modelu „sedím u PC“. A co do myšlení se toho dá hodně předpřipravit unplugged, a se „zařízením“ už jen sklidíme ovoce. Nakolik stíhám sledovat, tak přední didaktici informatiky na ZŠ kladou velký důraz na ledasco jiného, než nějaké programátorské výkony (mimochodem, čtěte v RVP i „charakteristiku“, takovou tu úvodní slohovku, to taky napoví, nakolik se očekává výuka s displejem).
A z druhé strany přibývají pokusy o techniku, která by byla s alternativními koncepty v souladu (vím třeba o https://qubs.toys/).
Dan Lesner
JSI